Kiedy oszuści strajkują – Twoje prawa w przypadku włamania na konto bankowe

17 lutego 2021

Robin Bowman

8 listopada 2016 r

Łatwo wpaść w paranoję, jeśli chodzi o twoje dane osobowe, ale 99% przestępców chce tylko twoich pieniędzy i chcą, żeby były szybko i zniknęły.

Tak więc, jeśli wydarzy się najgorsze i okaże się, że pieniądze zostały pobrane z Twojego konta bankowego lub zgromadzone na Twojej karcie kredytowej, jakie masz prawa – i, co ważniejsze, czy stracisz pieniądze?

Odpowiedź jest w rzeczywistości bardziej niż prawdopodobne, że nie.

Oto, co musisz wiedzieć.

Jeśli to twoja własna gotówka

Jeśli pieniądze zostaną pobrane z konta bankowego, zastosowanie mają przepisy dotyczące usług płatniczych.

Stanowią one, że jeśli pieniądze zostaną odebrane bez Twojej zgody, powinieneś natychmiast otrzymać zwrot pieniędzy.

Ważne jest, aby poinformować swój bank, gdy tylko zauważysz nieautoryzowane wypłaty, chociaż będziesz odpowiedzialny tylko do 50 GBP za wszelkie dokonane płatności, zanim je powiadomisz.

W erze cyfrowej wszyscy jesteśmy narażeni na ataki elektroniczne – czy to ze strony hakerów naruszających zabezpieczenia naszego komputera, czy (co jest bardziej prawdopodobne) przez oszustów przechwytujących nasze poufne dane bezpieczeństwa.

Łatwo wpaść w paranoję, jeśli chodzi o twoje dane osobowe, ale 99% przestępców chce tylko twoich pieniędzy i chcą, żeby były szybko i zniknęły.

Tak więc, jeśli wydarzy się najgorsze i okaże się, że pieniądze zostały pobrane z Twojego konta bankowego lub zgromadzone na Twojej karcie kredytowej, jakie masz prawa – i, co ważniejsze, czy stracisz pieniądze?

Odpowiedź jest w rzeczywistości bardziej niż prawdopodobne, że nie.

Oto, co musisz wiedzieć.

Jeśli to twoja własna gotówka

Jeśli pieniądze zostaną pobrane z konta bankowego, zastosowanie mają przepisy dotyczące usług płatniczych.

Stanowią one, że jeśli pieniądze zostaną odebrane bez Twojej zgody, powinieneś natychmiast otrzymać zwrot pieniędzy.

Ważne jest, aby poinformować swój bank, gdy tylko zauważysz nieautoryzowane wypłaty, chociaż będziesz odpowiedzialny tylko do 50 GBP za wszelkie dokonane płatności, zanim je powiadomisz.

CZY UZYSKASZ UBEZPIECZENIE SAMOCHODU?

Czy bank może odmówić zwrotu pieniędzy?

Krótko mówiąc, tak. Jeśli uzna, że ​​dopuściłeś się zaniedbania, może odmówić.

Może to obejmować coś takiego, jak wpisanie numeru PIN karty bankomatowej w miejscu, w którym można ją zobaczyć, być może nawet zapisanie go na karcie lub przekazanie go komukolwiek, niezależnie od ich relacji z tobą.

W każdym razie konieczne jest szybkie powiadomienie banku, gdy zauważysz, że coś jest nie tak.

A co z kradzieżą kredytu?

Korzystanie ze skradzionych danych karty kredytowej to wielomiliardowa działalność przestępcza, a bycie ofiarą jest zbyt powszechne.

Na szczęście dla ofiar jest duża ochrona.

Mają tu zastosowanie zarówno przepisy dotyczące usług płatniczych, jak i ustawa o kredycie konsumenckim.

Posiadacz karty nie ponosi odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje, gdy tylko karta lub dane karty zostaną zgłoszone jako skradzione lub ujawnione.

Teoretycznie możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności za pierwsze 50 funtów oszustwa, ale jest to mało prawdopodobne.

Możesz jednak zostać pociągnięty do odpowiedzialności, jeśli dostawca karty zdecyduje, że byłeś wyjątkowo nieostrożny lub niedbały, że w jakiś sposób autoryzowałeś płatność lub, oczywiście, jeśli uważa, że ​​kłamiesz.

Istnieje wiele zabezpieczeń dostępnych dla ofiar oszustw związanych z kartami kredytowymi

Jeśli Twój bank mówi „Nie

Jeśli odczekasz 13 miesięcy lub więcej, zanim powiadomisz swój bank, bank może odmówić zwrotu.

Oczywiście banki dysponują zespołami śledczymi, którzy wychwytują podejrzane roszczenia i zostaną ostrzeżeni o wzorcach wydatków lub zachowaniach wskazujących na oszustwa.

Jeśli twierdzisz, że byłeś ofiarą, istnieje szansa, że ​​uznają, że ci nie wierzą i odmówią zapłaty. Oczywiście istotne mogą być kwestie takie jak to, czy wcześniej złożyłeś wniosek o oszustwo.

Banki z pewnością odmówią spłaty w przypadku roszczeń o oszustwo, jeśli uznają, że mogą zebrać wystarczające dowody, aby wykazać, że dopuściłeś się zaniedbania lub, co gorsza, składasz oszukańcze roszczenie. Zasadniczo kłamie.

Ale odrzucenie przez bank – choć bardzo niepokojące, jeśli naprawdę jesteś ofiarą – nie musi być końcem sprawy.

Najpierw możesz złożyć skargę do banku. Poproś ich o informacje na temat ich procesu składania skarg i postępuj zgodnie z nim.

Po wyczerpaniu tego procesu i nadal nie jesteś zadowolony, masz prawo złożyć skargę do Rzecznika ds. Usług finansowych. Szczegóły, jak złożyć skargę, można znaleźć na jej stronie.

Możesz też opublikować swój problem w A Spokesman Said – jesteśmy tutaj, aby o Ciebie walczyć.

Czy ten przewodnik był przydatny? Udostępnij go na Twitterze i Facebooku, aby poinformować innych konsumentów o swoich prawach.

Czy bank może odmówić zwrotu pieniędzy?

Krótko mówiąc, tak. Jeśli uzna, że ​​dopuściłeś się zaniedbania, może odmówić.

Może to obejmować coś takiego, jak wpisanie numeru PIN karty bankomatowej w miejscu, w którym można ją zobaczyć, być może nawet zapisanie go na karcie lub przekazanie go komukolwiek, niezależnie od ich relacji z tobą.

W każdym razie konieczne jest szybkie powiadomienie banku, gdy zauważysz, że coś jest nie tak.

A co z kradzieżą kredytu?

Korzystanie ze skradzionych danych karty kredytowej to wielomiliardowa działalność przestępcza, a bycie ofiarą jest zbyt powszechne.

Na szczęście dla ofiar jest duża ochrona.

Mają tu zastosowanie zarówno przepisy dotyczące usług płatniczych, jak i ustawa o kredycie konsumenckim.

Posiadacz karty nie ponosi odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje, gdy tylko karta lub dane karty zostaną zgłoszone jako skradzione lub ujawnione.

Teoretycznie możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności za pierwsze 50 funtów oszustwa, ale jest to mało prawdopodobne.

Możesz jednak zostać pociągnięty do odpowiedzialności, jeśli dostawca karty zdecyduje, że byłeś wyjątkowo nieostrożny lub niedbały, że w jakiś sposób autoryzowałeś płatność lub, oczywiście, jeśli uważa, że ​​kłamiesz.

Istnieje wiele zabezpieczeń dostępnych dla ofiar oszustw związanych z kartami kredytowymi

Jeśli Twój bank mówi „Nie

Jeśli odczekasz 13 miesięcy lub więcej, zanim powiadomisz swój bank, bank może odmówić zwrotu.

Oczywiście banki dysponują zespołami śledczymi, którzy wychwytują podejrzane roszczenia i zostaną ostrzeżeni o wzorcach wydatków lub zachowaniach wskazujących na oszustwa.

Jeśli twierdzisz, że byłeś ofiarą, istnieje szansa, że ​​uznają, że ci nie wierzą i odmówią zapłaty. Oczywiście istotne mogą być kwestie takie jak to, czy wcześniej złożyłeś wniosek o oszustwo.

Banki z pewnością odmówią spłaty w przypadku roszczeń o oszustwo, jeśli uznają, że mogą zebrać wystarczające dowody, aby wykazać, że dopuściłeś się zaniedbania lub, co gorsza, składasz oszukańcze roszczenie. Zasadniczo kłamie.

Ale odrzucenie przez bank – choć bardzo niepokojące, jeśli naprawdę jesteś ofiarą – nie musi być końcem sprawy.

Najpierw możesz złożyć skargę do banku. Poproś ich o informacje na temat ich procesu składania skarg i postępuj zgodnie z nim.

Po wyczerpaniu tego procesu i nadal nie jesteś zadowolony, masz prawo złożyć skargę do Rzecznika ds. Usług finansowych. Szczegóły, jak złożyć skargę, można znaleźć na jej stronie.

Możesz też opublikować swój problem w A Spokesman Said – jesteśmy tutaj, aby o Ciebie walczyć.

Czy ten przewodnik był przydatny? Udostępnij go na Twitterze i Facebooku, aby poinformować innych konsumentów o swoich prawach.

POBIERZ NASZ NEWSLETTER

Zarejestruj się, aby otrzymywać najnowsze historie, wiadomości, recenzje i oferty oszczędzania pieniędzy w zakresie energii, ubezpieczeń, dostępu szerokopasmowego, telefonii komórkowej i nie tylko.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy